"ZIMA NAM NIE STRASZNA’’ - dwudniowa wycieczka Ludźmierz - Niedzica

img 7888 web

W ostatnim tygodniu przed feriami wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę w góry, w której uczestniczyło 31 uczniów i 3 rodziców. Ciepło ubrani, z uśmiechem na twarzy i w pogodnych nastrojach rozpoczęliśmy wyprawę od zwiedzania Sanktuarium Matki Bożej w Ludźmierzu, gdzie siostry zakonne opiekujące się Bazyliką przygotowały prelekcję. Po spacerze w pięknie ośnieżonych ogrodach Sanktuarium uczestniczyliśmy w mszy prowadzonej w intencji naszego Ośrodka.
Następnie udaliśmy się do Niedzicy, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w Gościniec H.A.T.A. oraz zjedliśmy przepyszny obiad.
Po odpoczynku udaliśmy się na spacer koroną zapory w Niedzicy. Wieczorem gdy naimg 8027 web zewnątrz panował siarczysty mróz, uczestniczy wycieczki rozgrzewali się w rymie przebojów karnawałowych.

Następnego dnia, czyli 7 lutego po śniadaniu udaliśmy się do Parku Miniatur, gdzie zwiedzaliśmy zabytki Orawy, Spisza i Podhala, a także najbardziej znane Sanktuaria Maryjne. Jedną z atrakcji była projekcja filmów animowanych w kinie 5D.

img 8067 webPo chwili odpoczynku udaliśmy się na zwiedzanie Zamku w Niedzicy, w którym wraz z przewodnikiem szukaliśmy ,,Białej Damy’’. Ciekawym doświadczeniem było również obejrzenie starej wozowni, gdzie znajdowały się zabytkowe pojazdy. Po całodziennym zwiedzaniu zjedliśmy pyszny obiad, na którym królowały pierogi ruskie i przepyszna pomidorowa. Wracając do Skawiny z bagażem nowych doświadczeń i wspomnieniem wspólnie spędzonych chwil planowaliśmy kolejny wyjazd w te piękne strony.

Koordynatorem wycieczki była pani Małgorzata Dudek, którą wspierali pani Dyrektor Grażyna Wójcik oraz panie Anna Korzeniak- Trąbka, Paulina Pająk, Agnieszka Kozień, Jadwiga Łukasik, a także pan Arkadiusz Drozdek i Artur Surówka.