Psycholog szkolny : mgr Joanna Jamróz
GODZINY PRACY:
Poniedziałek |
8.00 - 13.00 |
Wtorek |
11.30 - 15.30 15.30 - 16.30 Internat |
Środa |
10.00 – 13.30 |
Czwartek |
10.00 - 13.00 |
Piątek |
8.00-13.00 |
tel. 12 276 30 61 wew. 27
„ Osoba to płynny proces, nie stały i statyczny byt, płynąca rzeka zmian, nie blok z solidnego materiału; stale zmieniająca się konstelacja możliwości, a nie ustalona ilość cech”Carl Rogers
ZADANIA PSYCHOLOGA:
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych pod kątem funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego uczniów.
- Redagowanie opinii psychologicznych.
- Diagnoza sytuacji podmiotowej i środowiskowej nowych uczniów, pomoc we właściwym procesie adaptacji.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów w formie indywidualnej i grupowej.
- Zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kształcenia i zawodu.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych i wspomaganie rozwoju poprzez różne formy terapii.
- Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
- Wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.
- Podejmowanie działań z zakresu psychoedukacji i profilaktyki.
- Konsultacje i poradnictwo dla rodziców.
- Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNEJ:
- Indywidualne wsparcie psychologiczne dla uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu emocjonalnym
- Terapia EEG Biofeedback
- Bajkoterapia
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne
- Zajęcia relaksacyjne
- Program rozwijający percepcję wzrokową M. Frostig, D. Horne
- Fototerapia
- Wsparcie psychologiczne według zgłaszanych potrzeb.
KWALIFIKACJE:
mgr Joanna Jamróz - Absolwentka Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Studium Pedagogicznego UJ. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, a także Studia Podyplomowe z zakresu Psychologii Transportu.
Podczas studiów odbyła moduły specjalizacyjne: Interakcje społeczne w ujęciu NLP i Analizy Transakcyjnej oraz Psychologia Sportu. W trakcie swojej pracy zawodowej cały czas dąży do rozwoju osobistego i podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w różnych formach doskonalenia zawodowego:
Posiada: certyfikat I i II stopnia w zakresie terapii EEG Biofeedback oraz certyfikat w zakresie terapii RSA Biofeedback. Ukończyła 2-letnie szkolenie pod nazwą: Psychodynamiczne Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży. Uczestniczy także w licznych warsztatach i konferencjach o tematyce psychologiczno-pedagogicznej. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Stowarzyszenia Socjoterapeutów i Trenerów.
Interesuje się psychologią sportu. Wyobraźnia, motywacja, kontrola emocji i skupienie uwagi to dla niej ciekawe obszary – ważne nie tylko w sporcie, ale i w codziennym funkcjonowaniu młodego człowieka. Najważniejsze w jej pracy to dobro dziecka oraz pomoc i towarzyszenie mu w drodze do indywidualnego rozwoju.