LOGOSENSORYKA®

LOGOSENSORYKA5Człowiek uczy się poprzez doświadczenie oraz wszechstronne wykorzystywanie posiadanych zmysłów. Proces zapamiętywania jest skuteczniejszy, kiedy nauce towarzyszy dobra zabawa, czerpanie przyjemności z procesu edukacyjnego oraz poczucie sukcesu. Od dawna wiadomo, że wśród ulubionych dziecięcych zabaw znajdują się te podczas których można się pobrudzić, pochlapać wodą lub spróbować czegoś pysznego. Wśród uczniów zajęcia kreatywne zdecydowanie wygrywają z matematyką i lekturami szkolnymi. Zabawy sensoryczne, którym często towarzyszą wielokolorowe plamy i ogólny twórczy bałagan, zapewniają uczestnikom wyjątkowe odczucia, których nie zastąpią najlepsze nawet zabawki. Wyrabianie figurek z mas plastycznych, czy malowanie farbami za pomocą palców doskonale aktywizuje małą motorykę, szczególnie, gdy farby można ZJEŚĆ (spokojnie, są bezpieczne i jadalne). Prawidłowy rozwój motoryki małej ma ogromne znaczenie w nauce posługiwania się różnorodnymi narzędziami i przyborami oraz opanowaniu umiejętności pisania. Przenosi się także na dorosłe życie: pisanie na klawiaturze, prowadzenie samochodu, czy uprawianie różnorodnych sportów w wykorzystaniem rakiet, kijów, piłek itp. Jest także niezbędna w nabywaniu nowych umiejętności komunikacyjnych.

Zabawy sensoryczne to szereg korzyści dla dzieci i młodzieży:

  • wspomagają poprawny kierunek położenia ciała w stosunku do podłoża,
  • doskonalą kontrolę ruchów głowy i tułowia,
  • ułatwiają odbieranie i przetwarzanie bodźców,
  • wzmacniają prawidłowe napięcie mięśniowe,
  • usprawniają koordynację ruchu gałek ocznych,
  • przyspieszają i sprzyjają rozwojowi mowy,
  • wpływają na harmonijną pracę układu nerwowego
  • stymulują dzieci do poznawania i odkrywania świata.

Zapraszamy do obejrzenia zajęć z logosensoryki, podczas których powstały masy sensoryczne. Uczestnicy wykonali domowy piasek kinetyczny, sensoryczną Nutelle, delikatną, jak chmurka piankolinę oraz masę SMILE. Zabawa była doskonała i nikomu się nie nudziło, o czym świadczy zaangażowanie dzieciaków w twórcze i sensoryczne poznawanie świata.

LOGOSENSORYKA1 LOGOSENSORYKA4

LOGOSENSORYKA6 LOGOSENSORYKA2