ZAJĘCIA PROWADZONE METODĄ TOMATISA

 

tomatis4W dzisiejszym świecie, zdominowanym kulturą wizualną, obraz widziany w telewizji, w telefonie komórkowym, w grach komputerowych, przemawia do nas bardzo mocno, intensywnie i czasem zastępuje przekaz słowny. W dalszym ciągu jednak, w codziennym życiu porozumiewamy się ze sobą za pomocą mowy. Uważne słuchanie, koncentrowanie się na tym, co inni do nas mówią, to niezwykle ważna umiejętność, która warunkuje nasze prawidłowe funkcjonowanie. Wpływa na rozwój mowy, poziom komunikowania się.

Zdarza się, że nasza uwaga słuchowa jest zaburzona. W naszym Ośrodku możemy w tej kwestii wiele zmienić, a to za sprawą prowadzonej tu terapii Metodą Tomatisa. Polega ona na stymulacji słuchowej, mającej na celu przezwyciężenie zaburzeń uwagi słuchowej i poprawę umiejętności komunikacyjnych.

W trakcie terapii uczeń słucha odpowiednio przefiltrowanych dźwięków - muzyki Mozarta, chorałów gregoriańskich, poprzez urządzenie zwane „elektronicznym uchem”, które jest modelem ucha ludzkiego. Dźwięki są podawane przez specjalne słuchawki drogą powietrzną oraz kostną. Dzięki tej stymulacji słuchowej zwiększa się wydajność mózgu i widocznie podnosi się poziom funkcjonowania ucznia w sferze motorycznej, językowej i społecznej. Metoda ta jest wskazana jako niezwykle skuteczna przy wspieraniu terapii wielu zaburzeń, np.: zaburzeń mowy, koncentracji uwagi, zaburzeń emocjonalnych, koordynacji ruchowej, autyzmu, zespołu Downa.

Podczas zajęć dzieci nie mogą jeść, pić ani rozmawiać. Mogą natomiast spędzić ten czas na wesołej zabawie, która równocześnie rozwija je manualnie, usprawnia percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową. Rozwijają swe talenty plastyczne, umiejętności manipulacyjne, sprawność motoryczną. A kiedy już wyczerpie się ich energia i zapał do pracy, mogą spokojnie zasnąć przy dźwiękach muzyki, jednocześnie poddając się stymulacji.

 

 

 

 

 

GALERIA...