WYCIECZKA INTEGRACYJNA DO LASKOWEJ

20130919 14562719 września 2013 r. grupa uczniów z naszego Ośrodka wzięła udział w wycieczce integracyjnej do Laskowej. Wyjazd organizowany i finansowany był przez Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym „Bądźcie z Nami”.

Wyruszyliśmy wczesnym rankiem. Jadąc do Laskowej przez cały czas trzymaliśmy kciuki, żeby udała się pogoda i kiedy już byliśmy prawie u celu naszej podróży, zza chmur nieśmiało zaczęło wychodzić słońce.

W Zespole Szkół im. Janusza Korczaka w Laskowej powitano nas bardzo serdecznie. Pobyt rozpoczęliśmy od pysznego śniadania, które zostało dla nas przygotowane. 20130919 113537Po śniadaniu udaliśmy się do budynku Straży Pożarnej w Laskowej. Na miejscu powitał nas Naczelnik Straży Pożarnej Pan Mariusz Bukowiec, który zapoznał nas z pracą i sprzętem straży na miejscu w remizie, z której wyjechał na nasze powitanie najnowocześniejszy samochód strażacki. Wysłuchaliśmy wielu informacji dotyczących pracy w Straży Pożarnej. Pan Naczelnik niezwykle ciekawie opowiadał o najnowocześniejszym sprzęcie, demonstrując równocześnie przyrządy służące do cięcia i zgniatania metalu, do podnoszenia ciężarów. Zobaczyliśmy także sprzęty do gaszenia pożarów oraz wysłuchaliśmy bardzo ciekawego wykładu na temat udzielania pierwszej pomocy medycznej.20130919 121653 Na pożegnanie usłyszeliśmy krótki sygnał syreny. Każdy z nas mógł przymierzyć hełm strażacki i wejść do kabiny wozu. Była to dla nas wielka frajda! Następnie udaliśmy się do „Parku Rekreacji” w Laskowej. Mogliśmy sprawdzić swoją sprawność ćwicząc na różnych urządzeniach. Szczególnie spodobały nam się huśtawki oraz Skate Rampa. Po tych emocjonujących atrakcjach Pani Dyrektor zaprosiła nas do szkoły na pyszny obiad i deser. Po obiedzie czekała na nas kolejna atrakcja – dyskoteka! Podczas niej każdy z nas mógł wziąć udział w różnych zabawach, które były dla nas przygotowane oraz namalować „zmywalny tatuaż”. 20130919 135125Ale to nie był koniec atrakcji tego dnia! Największa była jeszcze przed nami. Na pięknie położonej polanie, w sąsiedztwie szumiącego górskiego potoku czekało na nas wielkie płonące ognisko oraz pieczone kiełbaski i ziemniaki. Na zakończenie tego wspaniałego ogniska razem z naszymi przyjaciółmi z Laskowej utworzyliśmy wokół ogniska ogromny krąg i trzymając się za ręce wspólnie odśpiewaliśmy piosenkę „Ogniska już dogasa blask”. W tak magicznej wręcz scenerii, przy ognisku musieliśmy pożegnać się z naszymi koleżankami i kolegami z Laskowej. Zmęczeni, ale pełni wrażeń jakich doświadczyliśmy, wracaliśmy do domu. W tym miejscu pragniemy bardzo serdecznie podziękować organizatorom wycieczki a szczególnie Pani Cecylii Chrząścik za możliwość udziału w tej niezwykłej, pełnej niezapomnianych wrażeń wycieczce, które na długo pozostaną w naszej pamięci.