Niezapomniana noc w bocheńskiej kopalni

20140225 202320-webW dniach 25 i 26 lutego odbyła się wycieczka do kopalni soli w Bochni. Wzięli w niej udział młodsi i starsi uczniowie naszej szkoły. Pierwszym etapem naszej wyprawy było zwiedzanie kopalni, której początki sięgają 1248 r. Zwiedzanie rozpoczęliśmy zjazdem głównym szybem i podróżą podziemną kolejką. Podziemne "metro" przemierza kilometrową trasę pomiędzy szybami Sutoris i Campi, 212 metrów pod ziemią i jest jedną z nielicznych tego typu atrakcji w Europie. Trasa wiedzie przez unikalne komory solne i stare wyrobiska. Przemierzając pieszo drogę powrotną obejrzeliśmy między innymi komorę Rabsztyn, gdzie zrekonstruowano kierat obracany przez konie, kaplicę Św. Kingi z wykutymi w soli ołtarzami oraz stajnię Mysiur, poznaliśmy legendę o Św. Kindze i soli. 20140225 185136-webDopełnieniem atrakcji było przepłynięcie łodziami podziemnego jeziora wypełnionego solanką. Zwiedzanie zakończyliśmy w Komorze Ważyn, w której jest wyjątkowe powietrze pozbawione drobnoustrojów i alergenów. Największą atrakcją dla niektórych uczestników wycieczki był zjazd na zjeżdżalni. Niektórzy z wywieszonymi językami kilka razy wdrapywali się na górę, by jeszcze raz móc zjechać. Nie mogliśmy się nudzić. Starsi chłopcy wraz z przewodnikami grupy grali w piłkę nożną na boisku sportowym. Mieliśmy też do dyspozycji salę dyskotekową. Niestety, mimo wspaniałej zabawy, o godzinie 24:00 musieliśmy kłaść się do łóżek. O spaniu nie było mowy! Jeszcze przez parę godzin rozmawialiśmy w najlepsze. Rano, następnego dnia, zmęczeni i niedospani, wyjechaliśmy szybem na powierzchnię. Tam podziękowaliśmy przewodnikom za oprowadzenie i ciekawe opowiadanie. Następnie wsiedliśmy do autobusu, aby udać się w drogę powrotną. Wracając, nadrabialiśmy nocne zaległości śniąc o nowej wyprawie.